Zarząd Województwa Łódzkiego zwiększył wsparcie na jedną z kluczowych inwestycji dla naszego województwa, czyli budowę terminalu przeładunkowego w kolejowej dzielnicy Zduńskiej Woli.
To przedsięwzięcie niezwykle istotne dla mieszkańców Zduńskiej Woli i najbliższych okolic miasta, ale także dla całego województwa. Wspieramy budowę tego terminalu, by nie marnował się potencjał kolejowych Karsznic. Ta inwestycja korzystnie wpłynie na przyszłość miasta i powiatu. Konsekwentne dążymy do rozwoju transportu w naszym województwie, zarówno pasażerskiego, jak i towarowego – mówił Grzegorz Schreiber, marszałek województwa łódzkiego.
Terminal w Zduńskiej Woli Karsznicach uatrakcyjni ofertę przewozową Grupy PKP Cargo i innych kolejowych firm transportowych. To dlatego, że ta inwestycja znajdzie się w ciągu międzynarodowego korytarza łączącego nasze bałtyckie porty w Gdańsku, Gdyni, Szczecinie i Świnoujściu z portami basenu Morza Adriatyckiego. Terminal spowoduje również znaczne podniesienie jakości usług logistycznych świadczonych przez kolej, gdyż w środkowej Polsce brakuje takiego nowoczesnego obiektu. Przez to powinno wzrosnąć również zainteresowanie transportem multimodalnym ze strony polskich i zagranicznych podmiotów – dodaje Hanna Jażdżyk, prezes PKP Cargo Terminale.
Prace przy budowie nowoczesnego terminalu przeładunkowego w Karsznicach już się rozpoczęły. Na zlecenie PKP Cargo Terminale realizuje je spółka ZUE. Całkowita wartość inwestycji to prawie 128 mln 600 tys. złotych. Na należącym do kolei terenie o powierzchni 22 hektarów powstaną dwie suwnice bramowe, dziewięć torów, place rozładunkowe i magazynowe, a także infrastruktura towarzysząca, w tym drogi i parkingi. Zgodnie z umową, terminal ma zostać oddany do użytku z końcem października 2023 roku.
Zarząd WŁ zdecydował, że budowa terminalu w Karsznicach zostanie wsparta kwotą o 5,7 mln złotych wyższą, czyli dotacja wyniesie 51 mln 700 tys. złotych. To unijne dofinansowanie pochodzące z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego dla realizującej inwestycję spółki PKP Cargo Terminale. Pierwotnie w przyjętej w czerwcu uchwale dotacja wynosiła 46 milionów złotych.
Fot. lodzkie.pl