Zbliża się długi majowy weekend. Narodowy Fundusz Zdrowia przypomina, że do dyspozycji pacjentów jest usługa teleporad. Informuje rzeczniczka łódzkiego oddziału NFZ, Anna Leder:
Kiedy poradnia POZ będzie zamknięta, mogą państwo skorzystać z teleporad wideo albo telefonicznej i otrzymać niezbędną pomoc, kiedy obawiają się państwo, że zakazili się koronawirusem, albo w przypadku gdy ma się gorączkę, duszność, kaszel bądź inne objawy, które mogą wskazywać na to, że doszło do zakażenia. Teleporady online to rozwiązanie uruchomione przez Ministerstwo Zdrowia i pozwala pacjentom na łatwy i szybki kontakt z pracownikiem medycznym za pomocą wideorozmowy, chatu albo telekonferencji lub po prostu rozmowy telefonicznej. Za wszystkie porady płaci Narodowy Fundusz Zdrowia. Porady przeznaczone są przede wszystkim dla osób, które podejrzewają u siebie zakażenie koronawirusem SARS-CoV-2 lub są na kwarantannie, a ich stan zdrowia, na przykład w trakcie wolnego weekendu, wyraźnie się pogorszył. Żeby skorzystać z teleporady, trzeba wejść na stronę pacjent.gov.pl/teleporada, podać imię, nazwisko, wiek, PESEL, adres, mail, telefon i zaczekać na kontakt z pracownikiem medycznym. Kiedy będzie się zbliżał termin teleporady, otrzymamy esemesa z informacją i e-mail z linkiem, w który należy kliknąć, żeby połączyć się z lekarzem albo pielęgniarką. Teleporada może się odbywać również przez telefon, kiedy nie mamy przy sobie komputera albo laptopa.
Oczekiwanie na konsultację trwa zazwyczaj około 10 minut, ale może się przedłużyć nawet do kilku godzin. Wszystko zależy od dostępności lekarzy. Dzięki usłudze jest szansa otrzymać nie tylko poradę, ale też e-receptę lub e-zwolnienie.