Sale obsługi klientów w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych są otwarte, ale już ponad 9 tysięcy osób zdecydowało się na wizytę w ZUS bez konieczności wychodzenia z domu. To klienci, którzy skorzystali z e-wizyt. 23 listopada do grona ekspertów ZUS, z którymi można przeprowadzić wideorozmowę, dołączyli doradcy do spraw ulg i umorzeń.
W województwie łódzkim e-wizyty, jako dodatkową formę kontaktu z ZUS, wprowadzono 4 listopada. Przez trzy tygodnie z e-wizyty skorzystało ponad 460 klientów z naszego regionu – mówi Monika Kiełczyńska, regionalna rzeczniczka prasowa ZUS województwa łódzkiego. – Obecnie z pracownikiem ZUS można umówić się na rozmowę w sprawach emerytalno-rentowych, zasiłkowych, sprawach dotyczących ubezpieczonych, firm oraz profilu na PUE, a także można umówić się na wideorozmowę z doradcą ds. ulg i umorzeń. Doradca na podstawie informacji przedstawionych przez klienta wskaże najdogodniejsze formy uregulowania zobowiązań. Może zaproponować płatnikowi rozłożenie zadłużenia na raty, odroczenie terminu płatności czy zawieszenie postępowania egzekucyjnego. Aby można było skorzystać z e-wizyty, wystarczy komputer lub smartfon z kamerką i mikrofonem. Klient wybiera dogodny dla siebie termin i godzinę e-wizyty online. Jeśli chcemy zarezerwować wirtualną wizytę, należy wejść na stronę www.zus.pl. Podczas rezerwacji podajemy swoje dane: imię, nazwisko, numer telefonu, adres e-mail, kod pocztowy miejsca zamieszkania. Należy wybrać również obszar merytoryczny e-wizyty. Dzień przed spotkaniem klient ZUS otrzyma SMS-a z przypomnieniem o e-wizycie na wskazany podczas rejestracji numer telefonu. W dniu e-wizyty, godzinę przed spotkaniem otrzyma mail z linkiem. Po kliknięciu w link nastąpi połączenie z pracownikiem ZUS.
Trzeba pamiętać, że jeśli nie możemy skorzystać z zarezerwowanej e-wizyty, powinniśmy ją anulować. Wystarczy kliknąć w link „anuluj wizytę” w wiadomości e-mail otrzymanej z ZUS. Dzięki temu z wolnego terminu będzie mógł skorzystać ktoś inny.