Za nami trzeci z pięciu wykładów będących częścią zadania „Wzrok, słuch, dotyk. Warsztaty dla dzieci i dorosłych z powiatu wieruszowskiego” w ramach Budżetu Obywatelskiego „Łódzkie na Plus”. Tym razem słuchacze dowiedzieli się m.in. czym są tak zwane sygnały sensoryczne u dzieci.
Np. dziecko jest w domu i prosi o założenie czapki, w przedszkolu niezbyt łatwo jest przekonać dziecko, żeby zdjęło z głowy tę czapkę. Zastanawiacie się, dlaczego moje dziecko ma taki zwyczaj noszenia czapki? Jak to może być od strony sensorycznej? Noszenie czapki może hamować dopływ bodźców zarówno wzrokowych, jak i słuchowych. Wzrokowych, bo dziecko może np. nosić tylko czapkę z daszkiem. Co ten daszek może powodować? Będzie osłaniał bezpośredni dopływ światła słonecznego czy światła z sali na jego oczy. Dziecko może w ten sposób odcinać sobie dopływ bodźców świetlnych.
– mówiła Marta Mieszała, dyrektorka Szkoły Podstawowej Specjalnej w Tyblach.
Wszystkie wykłady są transmitowane są tutaj.
Kolejny wykład już w poniedziałek o 14:00.