Forum Promocji Województwa Łódzkiego organizowane jest od 2007 roku i jest platformą wymiany doświadczeń i spotkań przedstawicieli samorządów lokalnych regionu łódzkiego, w tym beneficjentów funduszy europejskich, którzy zajmują się promocją marek lokalnych, przedstawicieli instytucji kultury, instytucji publicznych oraz mediów. Po raz kolejny wydarzenie to zostało zorganizowane przez Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego w Hotelu Wodnik w Słoku koło Bełchatowa. Głównym tematem dwudniowego forum, które otworzyła w imieniu marszałka przewodnicząca Sejmiku Województwa Łódzkiego Iwona Koperska, była tożsamość regionalna. Gośćmi specjalnymi była delegacja z Chin.
To jest delegacja z prowincji Shih Tzu, to jest miejsce do którego dojeżdża z Łodzi do Chengdu nasz pociąg, który transportuje towary – wyjaśnia Marcin Podgórski, zastępca dyrektora Departamentu Promocji Urzędu Marszałkowskiego w Łodzi. – Rozwijamy współpracę z tą prowincją, ponieważ jest to wielki, chłonny rynek. To jest przyjaźń, to są wieloletnie doświadczenia. W Chengdu mamy również swoje biuro. Przyjechali na rozmowy z panią przewodniczącą Iwoną Koperską na zaproszenie pana marszałka Grzegorza Schreibera. Uczestniczą w forum, poznają naszą kulturę, rozmawiają na temat dalszego rozwoju gospodarczego i poszukiwaniu inwestycji.
Podczas Forum omawiane były dobre praktyki w marketingu terytorialnym oraz tematy związane z promocją marek lokalnych.
Możemy promować różne rzeczy – mówi Dawid Mazurkiewicz, dyrektor Kancelarii Marszałka i dyrektor Promocji Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego. – Musimy pamiętać, że promocja to szerokie hasło, natomiast przede wszystkim musimy pamiętać o dobrym fundamencie i jakie wartości chcemy promować i nieść na sztandarach, na hasłach. Dlatego wydaje mi się, że w stulecie województwa łódzkiego przede wszystkim powinniśmy mówić o tożsamości regionalnej, skąd się wywodzimy, co tworzy naszą tradycję i co tworzy naszą historię, żeby można było śmiało iść do przodu i dzisiaj to łączymy. Mamy stroje folklorystyczne m.in. strój opoczyński, łowicki czy sieradzki. Mamy robota NAO, łazik marsjański dzięki Politechnice Łódzkiej. Nie zapominamy o tym, że najważniejsze są innowacje i rozwój najnowocześniejszych technologi, natomiast musimy pamiętać skąd pochodzimy i co nas stworzyło (…). Hasło przewodnie to: „Tożsamość regionalna”. Mówimy o tym, jak tę tożsamość regionalną można sprzedawać w mediach, jak można w mediach społecznościowych do niej nawiązywać. Mamy wykład motywacyjny Magdaleny Ogórek, bardzo ciekawy, sala jest pełna. Jest redaktor Tomasz Sakiewicz i wielu innych ekspertów, wykładowców uniwersyteckich mówiących o nowoczesnym zarządzaniu reklamą i promocją nie tyle lokalną, regionalną, co przede wszystkim krajową i międzynarodową.
Na Forum nie zabrakło samorządowców z powiatu wieluńskiego w tym wicestarosty, Krzysztofa Dziuby:
Pierwszy raz mam okazję być tutaj na Forum Promocji Województwa Łódzkiego. Myślę, że nie ostatni, ponieważ robi bardzo dobre wrażenie. Można spotkać bardzo ciekawych ludzi, wymienić doświadczenia z kolegami samorządowcami. Przyjechałem tutaj dlatego, że powiat wieluński jest też częścią województwa łódzkiego, więc myślę że te działania promocyjne, promocja województwa łódzkiego powinna być spójna na obszarze całego województwa. Oczywiście każdy ma swoją cechę indywidualną, którą się powinien identyfikować, ale jednak to powinno być spójne. Dlatego jestem tutaj, żeby zobaczyć, jakie będą kierunki na najbliższe lata w promocji województwa łódzkiego i to też będziemy chcieli wdrażać w powiecie wieluńskim. Możemy się dzielić swoją tożsamością, łączyć ją w jedną i tworzyć coś nowego dla całego województwa.
O swojej misji promowania województwa łódzkiego mówiła również Miss Polonia 2019 Karolina Bielawska.
Komentarze