W poniedziałek Urzędy Skarbowe w całym kraju uruchomiły nową usługę KAS. Część spraw, jak np. umówienie wizyty w urzędzie, będzie można załatwić przez internet. Załatwienie sprawy podczas bezpośredniej wizyty w urzędzie będzie możliwe po jej wcześniejszym ustaleniu. Wizytę będzie można umówić przy pomocy formularza dostępnego na stronie internetowej podatki.gov.pl lub swojego urzędu skarbowego. Ze względu na pandemię Krajowa Administracja Skarbowa zachęca do tego, by osobiste wizyty w urzędach umawiać tylko w ostateczności.
Jest to usługa, za pośrednictwem której możemy umówić wizytę w Urzędzie Skarbowym, której termin przypada w ciągu najbliższych 14 dni – informuje Agnieszka Pawlak, rzecznik prasowy Izby Administracji Skarbowej w Łodzi. – Czyli w ciągu 14 dni możemy zdecydować, kiedy chcemy załatwić swoje sprawy w Urzędzie Skarbowym. Możemy to zrobić najprościej – poprzez stronę internetową podatki.gov.pl w bardzo prosty sposób, wybieramy przycisk – umów wizytę w Urzędzie Skarbowym, tam wybieramy właściwy Urząd Skarbowy i sprawę, którą chcemy załatwić. Wybieramy datę, godzinę wizyty, podajemy swoje dane i otrzymujemy na wskazany adres mailowy potwierdzenie terminu wizyty. Możemy to również zrobić telefonicznie, czyli zadzwonić do Urzędu Skarbowego, gdzie na stronie każdego Urzędu Skarbowego w naszym województwie mamy wykaz telefonów, specjalnie dedykowanych usłudze. Trudny czas i ograniczenia, które są związane z pandemią, powodują, że próbujemy wprowadzić rozwiązania, które są optymalne dla naszych klientów, które przede wszystkim pozwalają unikać skupisk ludzi, ograniczają oczekiwanie w kolejce i oszczędzają naszym klientom czas. Dzięki tej usłudze między innymi nasi klienci mają pewność, że zostaną obsłużeni, że nie będą musieli czekać w kolejce, bo to klienci decydują, kiedy umawiają się do nas, w jakiej godzinie i w jakiej dacie załatwią swoje sprawy. Usługa z punktu widzenia klienta jest bardzo prosta, umówienie wizyty jest bardzo intuicyjne, nie ma z tym żadnego problemu. Mamy nadzieję, że wszystko będzie wypadało korzystnie dla obydwu stron.
Nowy model obsługi uruchomiono pilotażowo latem tego roku w województwach podlaskim i wielkopolskim. Usługa została dobrze przyjęta przez podatników i już w październiku została wprowadzona w 5 kolejnych regionach, a od poniedziałku jest dostępna w całym kraju.