W piątek w Sieradzu podpisano porozumienie pomiędzy samorządem a spółką CPK dotyczące zagospodarowania okolic stacji kolejowej, która stanie się regionalnym centrum przesiadkowym. Dzięki temu powstanie lokalny węzeł komunikacyjny dla pasażerów korzystających z pociągów, w tym połączeń lokalnych oraz autobusów, a także dla rowerzystów i kierowców.Porozumienie w tej sprawie w obecności Grzegorza Schreibera, marszałka województwa łódzkiego podpisali wiceminister funduszy i polityki regionalnej Marcin Horała, pełnomocnik rządu ds. CPK oraz Paweł Osiewała, prezydent Sieradza.
Nowe linie kolejowe CPK projektujemy i budujemy dla pasażerów. Żeby zachęcić ich do korzystania z pociągów, dużą wagę przykładamy do standardu i funkcjonalności stacji kolejowych i ich otoczenia. Celem jest stworzenie kompletnych węzłów przesiadkowych, czyli miejsc, w których pasażer będzie miał wygodny dostęp do różnych środków transportu: pociągów, autobusów, rowerów i taksówek – mówi wiceminister Marcin Horała.
CPK to niezwykle ważny element lokalny, który daje możliwość rozwoju takich miast, jak Sieradz. Jako województwo budujemy sieć połączeń wykorzystując kolej, połączenia autobusowe, walczymy z wykluczeniem komunikacyjnym. Teraz dostajemy dodatkowo znakomite narzędzie, jakim jest szybka kolej z węzłami komunikacyjnymi budowanymi przez CPK. Bardzo ważne, że jest to kolej otwarta nie tylko na krajowego przewoźnika, ale również na lokalnych – dodaje marszałek Grzegorz Schreiber.
Sieradz jest tak dogodnie zlokalizowany na projektowanej sieci KDP, że wręcz idealnie nadaje się do pełnienia funkcji znaczącego węzła przesiadkowego o charakterze regionalnym i międzyregionalnym. To bardzo dobra wiadomość, że kolej nie będzie już dzielić naszego miasta. Wręcz przeciwnie: dzięki wspólnym inwestycjom CPK i samorządu, Sieradz otrzyma potężny impuls rozwojowy, a otoczenie stacji odmieni swój wygląd – mówił Paweł Osiewała, prezydent Sieradza.
Zaplanowano zmianę stacji PKP Sieradz w nowoczesny węzeł przesiadkowy oraz całkowita rewitalizację jej otoczenia. Pasażerowie zyskają bezpieczne przejście pod torami, które pozwoli na bezkolizyjny dostęp do peronów, a jednocześnie połączy północną i południową częścią miasta. Niezagospodarowane obecnie tereny po północnej stronie torów, zostaną przystosowane do obsługi transportu autobusowego, rowerowego i samochodowego. Zachowany zostanie charakter zabytkowych obiektów architektonicznych, w tym odnowionego dworca i wieży wodnej.
Fot. lodzkie.pl