Trzy złożone oferty w przetargu na wyłonienie wykonawcy budowy hali sportowej przy Szkole Podstawowej nr 5 w Wieluniu przewyższają możliwości finansowe gminy. Najtańsza oferta opiewała na 30 mln 976 tys. zł, a gmina zamierzała przeznaczyć na to zadanie prawie 27 mln 396 tys. zł.
Postępowanie zostało unieważnione na podstawie art. 255 pkt 3 ustawy Pzp, który stanowi: – Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli: cena lub koszt najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba że zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny lub kosztu najkorzystniejszej oferty. W dniu 2.08.2022 r. przed otwarciem ofert, Zamawiający zamieścił na stronie internetowej prowadzonego postępowania informację o kwocie przeznaczonej na sfinansowanie zamówienia w wysokości 27 395 794,99 zł brutto. Oferta z najniższą ceną tj. 30 976 000,00 zł brutto przewyższa kwotę, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia. Zamawiający nie może zwiększyć środków na sfinansowanie zamówienia. Zachodzi zatem przesłanka do unieważnienia przedmiotowego postępowania na podstawie art. 255 pkt 3 ustawy Pzp. Zamawiający informuje, że zgodnie z art. 262 Pzp Wykonawcy, którzy ubiegali się o udzielenie zamówienia w niniejszym postępowaniu zostaną niezwłocznie powiadomieni o wszczęciu postępowania dotyczącego tego samego przedmiotu zamówienia lub obejmującego ten sam przedmiot zamówienia.
– czytamy w zawiadomieniu o unieważnieniu tego postępowania.