W minionym tygodniu z mieszkańcami Kadłuba spotkali się poseł na Sejm RP Paweł Rychlik i sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury Rafał Weber, odpowiadający za budowę i remonty dróg krajowych i autostrad. Wiodącym tematem była przebudowa drogi krajowej 45 oraz rozpatrywane warianty jej przebiegu po przebudowie.
Ruch tutaj jest naprawdę spory, a droga wąska i niedostosowana do tego natężenia i obciążenia. W Ministerstwie Infrastruktury jak i w Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad właśnie opracowana jest rozbudowa drogi krajowej 45 na odcinku Wieluń – granice województwa opolskiego. Dotyczy to przede wszystkim miejscowości Kadłub, bo na tym krótkim, 10 kilometrowym odcinku to stan drogi w Kadłubie jest właśnie najgorszy. Decyzja jest podjęta, są zagwarantowane środki. Rozpatrywane są dwa warianty przebiegu drogi. Pierwszy to przejście przez Kadłub, oczywiście z poszerzeniem pasa jezdni, jak również wariant drugi budowy takiej jakby małej obwodnicy Kadłuba. Zaczynałaby się ona przed Kadłubem a wpinała w nową obwodnicę Wielunia. Są to dwie różne inwestycje, ale łączące się technicznie w jedną całość i będą w podobnym terminie realizowane. Oczywiście, bardzo ważne w tej kwestii jest zdanie mieszkańców Kadłuba. Już w czerwcu będą organizowane pierwsze spotkania merytoryczne. (…) Panu ministrowi wskazywać będziemy także drogę krajową 43, gdzie na odcinku od Wielunia do Dalachowa brakuje zatok autobusowych czy lewoskrętów w miejscowościach Kamionka, Pątnów, Dzietrzniki czy w samym Wieluniu na wjeździe w ul. Sadową. – mówił Paweł Rychlik, poseł na Sejm RP.
Posłuchaj więcej:
Pomiary natężenia ruchu pokazały, że Wieluń musi być „odkorkowany” i właśnie taką decyzję podjęliśmy w 2021 roku. Podjęliśmy także decyzję o przebudowaniu DK 45 od Wielunia w kierunku województwa opolskiego. Inwestycja będzie prowadzona kompleksowo, obwodnica Praszki już jest zbudowana, między Praszką a Kluczborkiem również będą prace inwestycyjne i od Kluczborka w dalsze rejony Opolskiego także. Czeka nas gruntowna przebudowa drogi krajowej 45. W styczniu tego roku została podpisana umowa na przygotowanie studium ekonomiczno-techniczno-środowiskowego, czyli dokumentu który określi zakres przedmiotowy tejże inwestycji, natomiast już mogę powiedzieć, że oprócz podniesienia nośności samej jezdni, czyli szlaku głównego do 11,5 tony na oś zostaną przebudowane zatoki autobusowe, chodniki, ciągi pieszo-rowerowe, tak aby można z całej tej infrastruktury można było bezpiecznie korzystać. – mówił minister Rafał Weber.
Posłuchaj konferencji:
Spotkanie z mieszkańcami zorganizował sołtys Kadłuba Andrzej Kos.