Już ponad połowa Polaków sięga chętnie po lokalne produkty – wynika z badania „Corona Mood” przeprowadzonego przez GfK. Na zmianę postaw konsumentów miał wpływ lockdown i obostrzenia. W obawie o swoje zdrowie zaczęliśmy kupować jak najbliżej swojego domu. Poza tym zaczęliśmy zwracać uwagę na to skąd pochodzą kupowane przez nas produkty spożywcze. Większym uznaniem cieszy się to, co lokalne:
Kupuję gdzie najbliżej.
Oczywiście, zwłaszcza w tych czasach trzeba się wspierać.
Jak się okazuje nawyki wypracowane w czasie największych restrykcji pandemicznych zakorzeniły się w nas na stałe. Jak pokazuje badanie „Corona Mood” przeprowadzone przez GfK już 52% Polaków deklaruje zamiar kupna rodzimych wyrobów. W regionie wieluńskim zachęca do tego Fundacja „Made in Wieluń”. Mówi jej prezes Karol Tomczyk:
Zachęcam do tego, żeby kupować. Mimo że te chrzany są nieco droższe niż te z marketu, ale są pyszne i naturalne. To samo ogórki czy makarony. Mamy przepyszne lokalne wytwarzane z mąki, wody i jaj. Często kupujemy w markecie z mąki jajecznej i z przeróżnych dziwnych rzeczy, a tu mamy naturalne produkty.
Jak pokazuje badanie, kupujemy lokalnie, bo w ten sposób chcemy wzmacniać krajową gospodarkę oraz wspierać miejscowych dostawców.
Fot. archiwum