Media społecznościowe to główny temat, któremu poświęcono dwudniowe Forum Promocji Województwa Łódzkiego (9-10 września), zorganizowane w Hotelu Górskim w Wolborzu w powiecie piotrkowskim. Wydarzenie zainaugurował i gości powitał wicemarszałek województwa, Zbigniew Ziemba.
Forum Promocji to cykliczna inicjatywa organizowana przez Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego. Rozmowy prowadzone podczas paneli dyskusyjnych dotyczą m.in. budowania poczucia tożsamości lokalnej, wzajemnego poznania i współpracy regionalnej, aktywizacji i inicjowania wspólnych działań promocyjnych, a także efektywnego i profesjonalnego zarządzanie markami lokalnymi i marką regionalną.
Forum skierowane jest przede wszystkim do przedstawicieli samorządów lokalnych regionu łódzkiego, wybranych instytucji kultury z terenu województwa, środowisk opiniotwórczych: mediów, przedstawicieli służb województwa łódzkiego, którzy mogli wymienić doświadczenia, a także zdobyć wiedzę, jak promować jednostki samorządu terytorialnego i lokalne marki. Do współpracy zostali zaproszeni, i zaproszenie przyjęli, wybitni specjaliści z tego zakresu.
Wychodzimy z przekazem informacyjnym do grupy docelowej, często są to mieszkańcy naszego regionu, najczęściej to mieszkańcy naszych miast, miasteczek, wsi czy mniejszych lub większych społeczności. My, przedstawiciele jednostek samorządu terytorialnego, podejmując te działania, robimy to w poczuciu służby wobec tych społeczności. Dlatego chcemy też wyjść z promocją, czyli informacją, z czego mogą skorzystać i w jakim stopniu mogą korzystać z naszej pracy.
– mówił Zbigniew Ziemba, wicemarszałek województwa łódzkiego. Cała rozmowa jest dostępna tutaj.
Wykład inauguracyjny wygłosił Krzysztof Ibisz. Doskonale wszystkim znany prezenter i dziennikarz mówił o tym, jak skutecznie promować markę.
Uwagę gości Forum przyciągnęło też wystąpienie Dawida Mazurkiewicza, dyrektora Departamentu Promocji UMWŁ, który opowiadał o akcjach promocyjnych Województwa Łódzkiego, budowaniu marki regionalnej i o tym, że dla samorządu województwa współpraca z mieszkańcami to priorytet.
Drugi dzień Forum to spotkania warsztatowe poświęcone m.in. promocji i komunikacji na najpopularniejszych portalach społecznościowych. W trakcie Forum Promocji Województwa Łódzkiego wręczono także certyfikaty w ramach Akademii Liderów Województwa Łódzkiego.