Ze względu na stan epidemii w Polsce Narodowy Fundusz Zdrowia ogranicza bezpośrednią obsługę. Dotyczy to m.in. łódzkiego oddziału oraz delegatur.
We wszystkich siedzibach NFZ wystawiliśmy skrzynki, do których można wrzucać korespondencję. Obsługujemy te listy na bieżąco, obsługujemy także listy, które przesyłacie państwo pocztą, e-mailem (kancelaria@nfz-lodz.pl) oraz poprzez ePUAP. Prosimy o wyrozumiałość i kierowanie wniosków oraz korespondencji do naszego oddziału właśnie w taki sposób. Wszystkie dokumenty, karty EKUZ, odpowiedzi na pisma odeślemy państwu niezwłocznie pocztą lub e-mailem/ePUAPem. Zlecenia na zaopatrzenie w wyroby medyczne otrzymane od lekarza, czyli na przykład kule, laski, pieluchomajtki, cewniki, okulary możecie państwo przekazać bezpośrednio do sklepu medycznego lub apteki. Apteka lub sklep skontaktują się z nami i łódzki NFZ zdalnie potwierdzi zlecenie, co umożliwi państwu odebranie wyrobów medycznych. Dokumenty dotyczące leczenia uzdrowiskowego (zwroty skierowań, uzupełnienia) należy dostarczyć do oddziału dopiero po ogłoszeniu przez ministra zdrowia zakończenia stanu epidemii. Prosimy, żebyście państwo nie przynosili do nas teraz zwróconych skierowań na leczenie uzdrowiskowe, pism i wniosków związanych z wyjazdami do sanatoriów. Te pisma, które otrzymamy od państwa teraz, nie będą w żaden sposób wpływały na aktualność skierowań na leczenie uzdrowiskowe. Nadal obowiązuje kolejka oczekujących. – informowała Anna Leder, rzeczniczka prasowa łódzkiego oddziału NFZ.
Z NFZ-em można się też kontaktować telefonicznie w dni robocze w godzinach 8:00-16:00:
Zaopatrzenie w wyroby medyczne – 42 275-41-92
Leczenie uzdrowiskowe – 42 275-40-89, 42 275-40-81, 42 275-40-83
Ubezpieczenie dobrowolne – 42 275-41-66
EKUZ – 42 275-40-35
Weryfikacja statusu ubezpieczenia zdrowotnego – 42 275-41-65
Recepty (personel medyczny) – 42 275-49-32
Sprawy inne – 42 275-40-44