Podwojenie liczby pociągów i zwiększenie oferty przewozowej w ostatnich latach to wynik efektywnego wykorzystania dotacji unijnych przez Łódzką Kolej Aglomeracyjną.
„Łódzka Kolej Aglomeracyjna łączy” – to hasło najlepiej oddaje to, na czym nam zależy. Od początku tej kadencji mówiliśmy o wykluczeniu komunikacyjnym i budowie takiego systemu komunikacyjnego, który pozwoli każdemu mieszkańcowi dotrzeć do szkoły, pracy, miejsc kultury, dużych miast. I to w dużej mierze się nam udało. Za sukcesem spółki stoją pozyskane przez samorząd fundusze unijne, ale także ludzie: pracownicy ŁKA, a przede wszystkim pasażerowie. To co robimy, robimy dla mieszkańców, bo oni chcą tych połączeń – mówił wczoraj w Łodzi podczas konferencji prasowej Grzegorz Schreiber, marszałek województwa łódzkiego.
Coraz więcej osób korzysta z usług ŁKA – w 2018 roku przewieźliśmy 4 mln 700 tysięcy pasażerów, a w 2023 roku przewieźliśmy ponad 10 mln 100 pasażerów. To jest jedna z największych dynamik przyrostu pasażerów w kraju. Dzięki temu mogliśmy reaktywować linie, które od wielu lat nie były eksploatowane, nie było tam połączeń: Drzewica, Spała, Skarżysko-Kamienna – podkreślał Janusz Malinowski, prezes ŁKA.
W ciągu ostatnich pięciu lat spółka zrealizowała 3 duże projekty dofinansowane z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego o łącznej wartości ponad 430 milionów złotych (w tym 300 mln zł z UE). Doliczając kolejny projekt, zrealizowany z wcześniejszej perspektywy finansowej (2007-2013), czyli m.in. budowę nowoczesnego Zaplecza Technicznego przy ul. Lawinowej, to łączna wartość unijnych dotacji dla ŁKA sięga 600 milionów złotych.
Fot. lodzkie.pl