Narodowy Fundusz Zdrowia zlecił przeprowadzenie ankiety na temat teleporad. Ograniczenie wizyt w ośrodkach zdrowia jest spowodowane epidemią koronawirusa. Od kilku miesięcy powszechne są więc porady wykonywane w formie telefonicznej lub łączenia wideo.
Zadając 12 pytań, ankieterzy sprawdzą, czy teleporady faktycznie się odbyły i w jakiej formie zostały przeprowadzone. Jeżeli macie państwo wątpliwości co do pytań, które są zadawane, w każdej chwili można się rozłączyć. Ankieterzy NFZ wiedzą tylko, że państwo korzystali w ostatnim czasie z teleporady i mają do państwa numer telefonu. Nie znają ani danych osobowych, ani numeru PESEL osoby, do której telefonują. Jeżeli będą mieli państwo jakieś wątpliwości związane z rozmową telefoniczną z ankieterem na temat teleporad, można zadzwonić i zgłosić się pod bezpłatnym numerem całodobowej infolinii NFZ 800 190 590. Po co ankieta? Ankietę Narodowy Fundusz Zdrowia przeprowadza po to, żeby wspólnie z placówkami medycznymi lepiej dopasowywać się do potrzeb pacjentów, ulepszać produkty, które pojawiły się w trakcie pandemii koronawirusa, takie jak między innymi teleporady w pracowniach POZ, po to, żeby zbadać, czy są państwo zadowoleni z jakości opieki udzielanej podczas teleporad.
– mówiła rzeczniczka prasowa łódzkiego NFZ-u, Anna Leder. Warto pamiętać, by w trakcie badania nie udzielać informacji o sobie, np. danych osobowych lub szczegółów dotyczących recept. Ankieterzy nie będą o nie pytać.