Oszuści nie próżnują. Ich ofiarami stają się osoby nierozważne, nieostrożne i takie, które np. w kontakcie telefonicznym ulegają presji czasu i pod pozorem zadbania o ich bezpieczeństwo wykonują polecenia oszustów, instalując na smartfonie lub komputerze aplikację pozwalającą przejąć kontrolę nad urządzeniami, a tym samym otwierają przestępcom furtkę i ułatwiają zdobycie wrażliwych informacji (numer konta, login i hasło, dane osobowe itp.). Ostatnio pojawiły się próby podawania się przez oszustów za pracowników Rejonowego Banku Spółdzielczego w Lututowie. Bank wystosował więc do swoich klientów apel o zachowanie ostrożności i zachowanie zdrowego rozsądku w sytuacjach np. nietypowego kontaktu telefonicznego – mówi o tym Katarzyna Lasota-Furmańska, wiceprezes zarządu banku.
Apel banku do klientów znajdziesz w postaci pliku pdf → pobierz plik.