Szacuje się, że liczba osób głuchych w Polsce sięga około 500 tysięcy, a 900 tysięcy Polaków ma poważny uszczerbek słuchu. Bariera komunikacyjna często uniemożliwia im samodzielne załatwienie spraw. To właśnie z myślą o tych osobach, ZUS uruchomił e-wizytę w języku migowym PJM. Z wideorozmowy w ZUS mogą korzystać osoby głuche i niedosłyszące.
E-wizyta to wideorozmowa z ekspertem ZUS, która pozwala na załatwienie większości spraw bez konieczności wychodzenia z domu. Usługę tę wprowadziliśmy w październiku ubiegłego roku, a codziennie taką formę kontaktu wybiera kilkaset osób. W ten sposób nasi klienci mogą załatwić sprawy dotyczące emerytur i rent, zasiłków, kwestii związanych z prowadzeniem firmy, czy potwierdzeniem profilu PUE – informuje Monika Kiełczyńska, regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa łódzkiego. – Aby skorzystać z e-wizyty, wystarczy mieć komputer z kamerą i mikrofonem lub smartfon. Od 16 lutego klienci ZUS mogą umawiać się na konsultacje w języku migowym PJM w sprawie zasiłków oraz emerytur i rent. Aby zarezerwować e-wizytę należy na stronie www.zus.pl wybrać „umów e-wizytę”, a następnie wybrać „umów e-wizytę w języku migowym (PJM)”. W kolejnym kroku należy wskazać temat wideorozmowy oraz wybrać jej termin.
E-wizytę mogą również zarezerwować osoby niedowidzące. Na stronie e-wizyt zastosowano kolory i kontrast zgodne ze standardami dostępności WCAG 2.0.