Realizacja pierwszej części projektu „Wzrok, słuch, dotyk. Warsztaty dla dzieci i dorosłych z powiatu wieruszowskiego” w ramach Budżetu Obywatelskiego „Łódzkie na Plus” dobiega końca. Za nami czwarty z pięciu wykładów poświęconych sensoryce.
Dzisiejszym naszym tematem, tematem, wokół którego się pochylamy, są „Sygnały sensoryczne pośród neuroróżnorodności”. Wracając do pierwszego wykładu, to początkowo cała metoda integracji sensorycznej powstała dla dzieci, które posiadały problemy w nauce szkolnej. Dzisiaj nazwalibyśmy te dzieci dyslektycznymi, dzieci otrzymują informację z badania, które jest wykonywanie w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej, że mają albo ryzyko wystąpienia dysleksji, albo tę mają. To były pierwotne założenia, jakim profesor Jean Ayres się kierowała jako psycholog, jako badaczka i twórca tej metody. Dla dzieci, które miały tak zwaną normę intelektualną, i dla dzieci, które miały trudności w nauce. Od lat 60-tych wiedza znacząco uległa poprawie i mamy więcej szczegółowych, rozbudowanych badań.
– mówiła prowadząca, Marta Mieszała, dyrektorka Szkoły Podstawowej Specjalnej w Tyblach. Ostatni wykład 14 czerwca o 14:00 na facebooku Gminnego Ośrodka Kultury Sportu i Turystyki w Sokolnikach.
Kolejnym etapem będzie seria warsztatów na terenie całego powiatu wieruszowskiego.