Ten certyfikat potwierdza wysoką jakość towarów i usług, pomaga rozszerzyć grono klientów oraz budować wizerunek wiarygodnego partnera biznesowego. Mowa o certyfikacie, który otrzymało podczas tegorocznego Europejskiego Forum Gospodarczego Łódzkie 2020 Przedsiębiorstwo Społeczne ze Skrzynna działające w ramach Stowarzyszenia Dla Osób Potrzebujących Pomocy RAZEM.
Oczywiście jest to dla nas bardzo duże wyróżnienie. – mówi Klaudia Dylowska, prezes Stowarzyszenia – Otrzymaliśmy certyfikat znaku prospołecznego. Jest to specjalny znak promocyjny kampanii społecznej przygotowanej przez Fundację im. Królowej Polski św. Jadwigi. Służyć ma rozpoznawaniu wśród produktów i usług proponowanych na rynku tych, które proponowane są właśnie przez ekonomie społeczne, a co za tym idzie ich zysk przeznaczany jest na cele społeczne. Jest to certyfikat przyznawany przedsiębiorstwom społecznym. Na pewno pomoże on nam rozreklamować się. Służy właśnie promocji naszego przedsiębiorstwa i myślę, że dla odbiorców naszych produktów i usług będzie takim zapewnieniem, że dostają produkty wysokiej jakości oraz ze zysk jest przeznaczany na cele społeczne, na cele statutowe naszego Stowarzyszenia.
Przedsiębiorstwo Społeczne, które działa w Domu Pomocy Społecznej w Skrzynnie, ma piętnaścioro pracowników, w tym ośmioro jest niepełnosprawnych, a sześcioro, to mieszkańcy Domu Pomocy Społecznej, którzy wyszli naprzeciw oczekiwaniom społecznym i w dobie pandemii szyją maseczki.
Udało nam się w tym roku wejść na rynek z maseczkami wielokrotnego użytku. Zrobiliśmy dużą ilość tych produktów dla Regionalnego Centrum Polityki Społecznej w Łodzi jak również z naszej oferty skorzystał PCPR w Wieluniu. – dodaje Klaudia Dylowska.
Przedsiębiorstwo Społeczne w Skrzynnie daje klientom szansę kupowania produktów i usług ekonomii społecznej. Takie prospołeczne zakupy pozwalają przy okazji codziennych wydatków podejmować decyzje na rzecz ludzi potrzebujących, walczących o swoją samodzielność życiową i zawodową. Z drugiej strony certyfikowane podmioty ekonomii społecznej muszą dbać o jakość i konkurencyjność. Decyzja o zakupie ich produktów i usług wynika z potrzeb klienta i jakości oferty, zaś aspekt społeczny jest i powinien być dodatkowym bodźcem.