Wschodząca diva polskiej sceny muzycznej, jak po udziale w „The Voice of Poland” okrzyknięto Anię Karwan, w numerze „The Secret Game” – oto zwiastun muzyczny filmu „Ukryta gra” Łukasza Kośmickiego. Produkcja Watchout Studio („Bogowie”, „Sztuka kochania. Historia Michaliny Wisłockiej”), nagrodzona na Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni za montaż oraz Nagrodą Specjalną Jury, wejdzie do kin już 8 listopada. W rolach głównych Bill Pullman, Robert Więckiewicz, Lotte Verbeek i Aleksiej Sieriebriakow.
„Ukryta gra” – jeden ruch może zmienić historię
Bill Pullman wciela się w rolę Joshuy Mansky’ego, genialnego matematyka, który u szczytu kryzysu kubańskiego zostaje porwany przez amerykańskie tajne służby. Nadużywający alkoholu zapomniany geniusz ma wystąpić w szachowym pojedynku przeciwko sowieckiemu mistrzowi Gawryłowowi na międzynarodowym turnieju. Rywalizacja jest jednak tylko przykrywką dla szpiegowskiej rozgrywki.
Kiedy sojusznicy okazują się wrogami i nie wiadomo, komu naprawdę ufać, Mansky musi wykonać decydujący ruch mający powstrzymać konflikt nuklearny.
Kto jest kim w grze o wszystko?
Obok Billa Pullmana w filmie występuje Robert Więckiewicz („Pod mocnym aniołem”, „W ciemności”) w roli dyrektora Pałacu Kultury i Nauki. Ponadto w obsadzie znajdują się Lotte Verbeek („Nic osobistego”, „Outlander”), James Bloor („Dunkierka”), Aleksiej Sieriebriakow („Lewiatan”, „Ładunek 200”) i Corey Johnson („Kapitan Phillips”, „Ultimatum Bourne’a”). Atmosferę lat 60., zimnej wojny i kryzysu kubańskiego buduje scenografia przygotowana przez Allana Starskiego. Klimat szpiegowskiej gry oddają zdjęcia Pawła Edelmana.
30 października nakładem Wydawnictwa Agora ukaże się książka „Ukryta gra”. Autorskie trio: Piotr Głuchowski, Łukasz Kośmicki i Marcel Sawicki, stworzyło trzymającą w napięciu powieść szpiegowską. Pokazane tło wiszącego nad światem konfliktu nuklearnego jest doskonałym dopełnieniem fabuły filmu. Książka „Ukryta gra” pozwala zagłębić się w polityczne i militarne oblicze nadciągającego kryzysu przenosząc czytelnika między innymi na pokład sowieckiej łodzi podwodnej czy też do Pentagonu.
Partnerami filmu są miasto stołeczne Warszawa oraz Zarząd Pałacu Kultury i Nauki sp. z o.o. Film jest współfinansowany przez Polski Instytut Sztuki Filmowej. Międzynarodowym agentem sprzedaży jest Hyde Park International, dystrybucję światową koordynuje K5 Film, a za krajową odpowiada NEXT FILM.
Watchout Studio to dom produkcyjny założony przez Piotra Woźniaka-Staraka w 2007 roku, prowadzony przez Krzysztofa Tereja. Na swoim koncie ma sześć filmów fabularnych, serial w produkcji i ponad 100 reklam. Najważniejsze tytuły, „Bogowie” (2,2 miliona widzów) i „Sztuka kochania. Historia Michaliny Wisłockiej” (1,8 miliona widzów), wielokrotnie nagradzane na festiwalach w Gdyni, Camerimage oraz w konkursie Polskich Nagród Filmowych Orły.
Komentarze