Z e-wizyty w całym kraju skorzystało ponad 5 tysięcy klientów ZUS. W województwie łódzkim nowa usługa ruszyła 4 listopada. Do 12 listopada w naszym regionie zrealizowano około 200 połączeń. Warto skorzystać z tej formy kontaktu z ZUS-em, zamiast fatygować się do niego osobiście.
Najwięcej e-wizyt zrealizowano na terenie działania I oddziału w Łodzi – 102, II oddziału – 52 i na terenie tomaszowskiego oddziału ZUS – 42 – mówi Monika Kiełczyńska, regionalna rzeczniczka prasowa ZUS województwa łódzkiego. – Z ponad 5 tys. odbytych e-wizyt najwięcej, bo ponad 1,6 tys. dotyczyło emerytur i rent, ponad 1,3 tys. spraw firm i pracowników, 760 – potwierdzenia profilu PUE oraz 1,4 tys. spraw zasiłkowych. Zachęcamy do korzystania z e-wizyt. Choć sale Obsługi Klientów w ZUS co do zasady są otwarte od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:00 do 15:00 (wyjątkiem mogą być te sale, w których czasowo z uwagi na powody epidemiczne bezpośrednia obsługa chwilowo została zawieszona), to w obecnej sytuacji, związanej z pandemią, zdecydowanie praktyczniejszym i bezpieczniejszym rozwiązaniem, niż wizyta w ZUS, jest kontakt z Zakładem przez internet w formie e-wizyty lub przez Platformę Usług Elektronicznych PUE ZUS.
Aby można było skorzystać z e-wizyty, wystarczy komputer lub smartfon z kamerką i mikrofonem. Klient wybiera dogodny dla siebie termin i godzinę e-wizyty online. Na wirtualną wizytę można umówić się w dni robocze w godzinach 9:00-14:30. Może ona trwać nie dłużej niż 20 minut.
Jeśli chcemy zarezerwować wirtualną wizytę, należy wejść na stronę zus. Podczas rezerwacji podajemy swoje dane: imię, nazwisko, numer telefonu, adres e-mail, kod pocztowy miejsca zamieszkania. Należy wybrać również obszar merytoryczny e-wizyty, czyli: zasiłki, emerytury i renty, firmy i pracujący, założenie profilu PUE, docelowo również doradca ds. ulg i umorzeń – dodaje rzeczniczka. – Dzień przed spotkaniem klient otrzyma sms z przypomnieniem o e-wizycie na wskazany podczas rejestracji numer telefonu. Natomiast w dniu e-wizyty, godzinę przed spotkaniem przesłany zostanie mail. Po kliknięciu linku otrzymanego w mailu klient połączy się z pracownikiem ZUS. Jeśli klient będzie chciał uzyskać informacje w konkretnej, indywidualnej sprawie, powinien przygotować dokument tożsamości. Należy go pokazać do kamery podczas e-wizyty. W e-wizycie może też wziąć udział opiekun faktyczny lub prawny. Wtedy klient powinien zaznaczyć odpowiednią opcję na etapie rezerwacji. Jeżeli klient posiada pełnomocnictwo, które jest zarejestrowane w ZUS, może także odbyć e-wizytę w imieniu innej osoby. Nasi eksperci gotowi są na każdą wizytę. Zdarzają się jednak sytuacje, w których na umówione spotkanie klienci się nie stawiają.
Pamiętajmy, że jeżeli mamy umówioną e-wizytę w ZUS, a wypadło nam coś ważnego albo już jej nie potrzebujemy, zrezygnujmy z e-wizyty, aby mógł skorzystać z niej ktoś inny. Bezpośrednio po dokonaniu rezerwacji oraz w dniu e-wizyty ZUS przekazuje link do rezygnacji z e-wizyty. Jeśli wiemy, że nie będziemy mogli uczestniczyć w rozmowie, skorzystajmy z tego linku, zrezygnujmy z e-wizyty, by w tym czasie ktoś inny mógł zasięgnąć informacji.