- Radio Ziemi Wieluńskiej


Koniec z zakazem fotografowania cen i produktów w sklepach? Sprawą na prośbę klientów zajął się UOKiK

   Chcesz zaplanować zakupy i porównać ceny? A może porównujesz skład tego samego produktu w różnych sklepach? Jeśli robisz zdjęcie lub skanujesz kod kreskowy telefonem, możesz spotkać się ze zdecydowanym sprzeciwem ochrony sklepu. Niezgodny z prawem zakaz fotografowania produktów i skanowania kodów pojawił się na początku lutego w 25 popularnych sieciach handlowych. Sklepy uzasadniają wprowadzony zakaz troską o komfort i bezpieczeństwo klientów. Urząd Ochrony Konsumentów i Konkurencji wystąpił do 25 przedsiębiorców prowadzących duże sieci handlowe z prośbą o wyjaśnienia. Mówi Małgorzata Cieloch z biura prasowego UOKiK-u:
    - To jest sprawa ostatnio bardzo często poruszana przez konsumentów i media. Niektóre sieci handlowe utrudniają klientom porównanie cen poprzez np. sfotografowanie ceny lub też zeskanowanie kodu kreskowego. Warto przy tym zauważyć, że cena jest w wielu przypadkach podstawowym czynnikiem decydującym, czy konsument zakupi dany produkt, czy też nie. Ponadto w kodzie kreskowym bardzo często ukryte są takie informacje, które są istotne dla klientów. Czyli informacje o składzie, czy nawet dopasowanie produktu do diety konsumenta, którą stosuje. Stąd też dziwi nas, jako UOKiK, takie zachowanie sklepów, które ograniczają czy też wręcz zakazują konsumentom tej praktyki. Jeżeli okazałoby się, że rzeczywiście takie regulaminy czy też jakieś wewnętrzne wytyczne, czy jakieś obostrzenia istnieją, oczywiście UOKiK będzie prosił o zaprzestanie takiej praktyki.


   UOKiK wysłał już pisma do Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji (zrzeszającej sieci handlowe) oraz do 11 innych przedsiębiorców, ostrzegając, że zakaz fotografowania i skanowania kodów jest niezgodny z prawem. Za zakaz fotografowania popularnym sieciom handlowym może grozić wysoka kara pieniężna w wysokości do 10% obrotu osiągniętego w zeszłym roku.
REDAKCJA PORTALU radiozw.com.pl NIE ODPOWIADA
ZA TREŚĆ KOMENTARZY ZAMIESZCZANYCH PRZEZ INTERNAUTÓW

REKLAMA