Farmaceutka Urszula Kotarska była gościem Wieluńskiego Domu Kultury

   W ramach spotkań Uniwersytetu Trzeciego Wieku dzisiejszym gościem Wieluńskiego Domu Kultury była Urszula Kotarska. Farmaceutka opowiadała o lekach i suplementach diety oraz potrzebach i reklamie. Wspomniała również o przechowywaniu i utylizacji leków.
    - To takie tematy bardzo na czasie. - mówi Urszula Kotarska.- Szczególnie suplementy diety, bo wszystkimi drzwiami i oknami wpychają się na ten rynek. Na niektóre warto zwrócić uwagę w sposób pozytywny, na inne z dużą ostrożnością. Dlatego postanowiłam coś na ten temat powiedzieć, przynajmniej z tego, co wiem z prawa farmaceutycznego i z rejestracji leków. Myślę, że to będzie taki wykład, który może niewiele zmieni przy postrzeganiu, ale da do myślenia przy podejmowaniu jakiś nierozsądnych decyzji. Powiem o lekach, przede wszystkim które są istotne, które możemy nazywać lekami, bo pacjenci wszystko nazywają lekami, co jest w aptece. Suplementy, które mogą interferować w jakiś sposób z lekami i trzeba się ich wystrzegać w danej jednostce chorobowej. Suplementy, o których nic nie wiemy, bo nawet nas producent nie informuje, jakie są tam dawki, a jak pisze, często są to substancje z drugiego końca świata, nikt nic o nich nie wie i nie jest w stanie się dowiedzieć. Jest to celowe niedoinformowywanie pacjenta. Pragnę powiedzieć coś na ten temat, żeby nie gromadzić rzeczy, o których nic nie wiemy. Najlepiej zaopatrywać się w aptekach, w których personel sam jest przekonany co do tego, że sam używałby to, co ma na swoich półkach, a nie proponował rzeczy, które po prostu trzeba sprzedać. Takie są też czasy i widzę, że to idzie w bardzo złym kierunku, bo rzeczywiście tak się dzieje. Ludzie zapychają sobie półki, apteczki niepotrzebnymi rzeczami, a to, co jest rzeczywiście istotne, mimo że trzeba tego dwie czy trzy rzeczy mieć na półce, to to często umyka (...)


   Za tydzień, 14 grudnia zaplanowano spotkanie świąteczne.

REDAKCJA PORTALU radiozw.com.pl NIE ODPOWIADA
ZA TREŚĆ KOMENTARZY ZAMIESZCZANYCH PRZEZ INTERNAUTÓW

REKLAMA